Společenská hra Šalingrad

Jak vznikal

Nápad vytvořit hru o Brně a pro Brno vznikl někdy v prosinci 2010. Deskové hry začaly bavit čím dál více našich známých a přátel, nás nevyjímaje. Nejsou to jenom hračky pro děti, ale způsob, jak strávit volný čas s přáteli jinak než bohapustým kecáním a alkoholem (i když Šaingrad a mírný přísun alkoholu se nevylučuje).

Náš nápad pomalu uzrával, přemýšleli jsme nad formou hry a čím dá častěji jsme se vraceli k principu našeho oblíbeného Scottland Yardu: zločinec utíká před detektivy a pohybuje se po mapě města. Postupně jsme vymýšleli další možnosti, jak hru zlepšit, jak z ní udělat něco, co můžete hrát klidně stokrát a stále se vám neohraje. Hru nekonečných kombinací ve zpracování, které pokaždé zaujme svými metaforami.

Grafiky se zhostil Josef Polakovič a design hracích figurek navrhl sochař Dušan Váňa. Ti nám ze Šalingradu pomohli vytvořit to, čím skutečně je: Hrou, která baví děti svojí akčností a nepředvídatelností, podporuje jejich logické a strategické myšlení, ale take zábavou, nad níž neohrnou nos ani dospělí. Komiksové a často velice neotřelé zobrazení lokalit Brna nutí všechny hráče přemýšlet tím, co daná kresba zobrazuje.

Šalingrad prošel stovkami hodin testování, kdy jsme se snažili odhalit poslední nedostatky. Zapojili jsme do akce i naše přátele, vášnivé hráče deskových her. Na podzim bylo vše připraveno k výrobě a v listopadu jsme poprvé drželi v ruce krabici s názvem Šalingrad.

Šalingrad pro nás znamená mnoho příjemně strávených hodin, spoustu nových zkušeností, ale především spněný sen. Sen o tom, aby Brno mělo svoji vlastní deskovou hru, která zabaví a pobaví všechny věkové kategorie.

Šalingrad jsme nevyvíjeli pro sebe, ale pro vás. Proto se těšíme (a obáváme) všech vašich pozitivních komentářů, ale i připomínek, které nám budou sloužit třeba i při vývoji dalších her.